reklama

Arábia známa - neznáma (časť 4.) Ako jahniatko na mňa zuby vycerilo

Arabia je úplne iný svet, povedal by som, až iný vesmír. Podarilo sa mi navštíviť Saudskú Arábiu a Bahrain. Prekvapenia ma stretali na každom kroku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Poviem vám pravdu- kebab mám skutočne veľmi rád. A tak som sa celkom tešil na arabskú kuchyňu.

U arabov som pobudol hodné dva týždne, ale už po troch dňoch jedenia jahňaciny ma to nejako prešlo. Nie žeby mi to nechutilo, ale saudská strava je dosť jednostranná. Domáci mi tvrdili, že čo jem nie je to isté, ako som jedol deň predtým. "Toto je iránska kuchyňa, včera to bolo jemenské." Dosť na tom, vždy to bola jahňacina. Bravčové majú moslimovia zakázané, hovädzinu moc nejedia, a tak neostáva nič iné, ako jahňacina alebo kuracie mäso. Kuracie som sa však v týchto končinách jesť trochu bál. Ešte som zabudol na ryby a morské príšerky, no vo vnútrozemí sa nepripravujú o nič častejšie ako hovädzie. Ešteže som bol ubytovaný v Holiday Inn, ináč by som sa k hovädzine či rybám nedostal vôbec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Videl som tiež ako sa pečie arabský chlieb. Narobia sa cestové guličky, tie sa rozvaľkajú na placky, placky sa potom vyhadzujú na vrch pece a keď spadnú, sú hotové. Chlieb mi tu, fakt vážne, chutil skoro všade.

Obrázok blogu

Niekoľkokrát som sa dostal aj na rodinné večere. Jedli sme vo všetkej paráde - na zemi a rukami. Pravdaže nám ponúkli príbor, ale ja som odmietol. V časoch, keď som pracoval v UK, som mal šéfa Inda a ten ma naučil ako sa má rukami jesť. Základné pravidlo: Pokiaľ možno, jesť len pravou rukou. Ľavá slúži na umývanie rite.

Keď som bol na výlete v púšti za jedným šejkom, mal som možnosť vidieť, ako sa také jahňa pripravuje. Tentokrát to nebol kebab či pečené mäso, ale dusené dve jahniatka. Ako ich zarezali som nevidel, ale kuchársky recept je nasledovný:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do hlbokej vykachličkovanej jamy sa naloží poriadny oheň. Až plamene dohoria, na rozžeravené uhlie sa položí hrniec s ryžou. Naporcované jahniatko sa pomocou drôtu upevní na železné tyče, ktoré sa zavesia nad variacu sa ryžu. Po uložení jahniatok do jamy sa jama skoro hermeticky uzavrie. Ryža sa varí a jahniatka sa dusia.

Obrázok blogu

Po hodinke a pol, skoro až dvoch, sa k jame prinesú veľké taniere o priemere 80cm. Tie sa vysypú uvarenou ryžou, na ktorú sa nahádžu udusené jahniatka. A tu som sa opäť raz prekvapil. Kde sa vzali, tu sa vzali, na vrch kopy mäsa pristáli dve zubaté janiace hlavy. To môj žalúdok ešte zvládol celkom v pohode. No poviem vám, keď priniesli jahňací žalúdok a ten priamo nad tanierom rozrezali, môj žalúdok mierne nadskočil. V žalúdku sa varila jahniaca pečienka. Napriek všetkému, bola to najlepšie urobená jahňacina za celý pobyt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Peter Kuzmišín

Peter Kuzmišín

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zberateľ príbehov, svojích aj cudzích, pravdivých aj prikrášlených a mám rád aj vymyslené. A kto vlasne som? Tak to občas neviem ani sám. Určite však si niektorí ľudia myslia, že som šibnutý. Ja si myslím, že stále nie dosť. Zoznam autorových rubrík:  PísmenkáFOTOgalleryBásničkyÚvahyZ kuchyneZaujaloSLOVANSKI BOHOVIAObrady a viera predkovMys Panny MárieSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu