reklama

Ako sa stať neviditeľným

Pred nedávnom som začal pravidelne nosiť kravatu a oblek. Zrazu som si všimol, že ináč chodím, sedím či zohýnam sa. A vobec mi to nie je neprijemne či nepohodlné. Ba práve na opak, po čase som zistil, že sa cítim veľmi prijemne a pohodlne dokonca sa mi zdá, že aj kondične som na tom lepšie, no samé pozitívum. Najviac ma  však zaujala zmena pohľadu ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Chvíľu okoliu trvalo kým si zvyklo no nakoniec preformatovalo moj obraz v periférnej pamäti.

Na tento okamžik som čakal a jedneho dňa som sa obliekol do šušťákov, mikiny a tenisiek, dokonca aj šiltovku som si nasadil na hlavu a vydal sa na skusy a skutočne. Prvé čo som si všimol moja chrbtica sa zaguľatila, chôdza rozkývala a zrazu som sa stal neviditeľný. Nie nebolo to šiltovkou narazenej do čela bolo to sposobene preformatovanou periférnou pamäťou okolia.

Javí sa mi to tak, akoby sme vnínmali len to v čom sme v zaostrenom kontakte naších vnemov. Akoby sme boli v nejakej uzavretej guli do ktorej si vnemy púšťame nejakou štrbinou vnímania. Tieto vnemy prebiehajú neustále. Ale na stenách gule sú premietané naše spomienky vnemov. Zenový majstri vravia "tu a teraz" asi vedia, že realita ktorú cítime okolo nás je len skladačkou naších spomienok a že už dávno nie je skutočná, ba dokonca je deformovaná dohodou. Dohodou, ktorú navzájom uzatvárame, čím vytvárame našu realitu. V skutočnosti ani len dvaja ľudia na autobusovej zastávke či v bare nevníma prostredie rovnako. Rovnako nevnímame ani osoby okolo nás, ak práve nestoja pred našou štrbinou vnímania, premietame si ich takých, akých si ich pamätáme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo vlastne tým chcem povedať? Nič iba som sa tak pozastavil nad vnímaním sveta a jeho reality.

Peter Kuzmišín

Peter Kuzmišín

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zberateľ príbehov, svojích aj cudzích, pravdivých aj prikrášlených a mám rád aj vymyslené. A kto vlasne som? Tak to občas neviem ani sám. Určite však si niektorí ľudia myslia, že som šibnutý. Ja si myslím, že stále nie dosť. Zoznam autorových rubrík:  PísmenkáFOTOgalleryBásničkyÚvahyZ kuchyneZaujaloSLOVANSKI BOHOVIAObrady a viera predkovMys Panny MárieSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu